ylvashundar

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Små punkter av ljus i mörkret

Av Ylva Borgström - 17 mars 2011 18:04

I dag väljer jag att skriva om de små glädjeämnen i livet, t.ex


Glädjen över en morgon utan några större motgångar, glädjen över att båda barnen gick upp, klädde på sig och åt frukost (i alla fall lite) när jag bad dem. Albin gick till och med ut till taxin utan några större protester.


Glädjen över att Nelly inte har kissat inne på två hela dagar.


Glädjen över att hitta ett par skor till Albin i första affären jag gick in i. Att inte behöva leta en halv dag för att sedan åka in och byta femtielva gånger.


Glädjen över att det fanns fler fiskpinnar i paketet när jag bränt de som låg i stekpannan.


Framför allt glädjen över att huset inte har brunnit ner trots att kaffebryggaren har stått på hela dagen och kaffet ligger som en svart skorpa på botten.


I går var Nelly och jag hos Waiwi och lekte med hennes bc valp. Det är oxå glädje, att se två små lyckliga yrväder tumla runt tillsammans.


Så även om livet varit lite tungt den här vintern, kan jag se små punkter av ljus här och var i mörkret. I dag väljer jag att fokusera på dem.


Det var allt för i dag.

Ha det bra alla där ute!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Borgström - 25 juni 2013 17:04

Solen tittar fram mellan målnen och jag sitter nyvaken i köket. Har jobbat i natt, och ska ut en natt till, sen får jag vila. Kaffet kallnar i glaset och hundarna tittar uppfodrande på mig medan jag läser alla uppdateringar på Facebook. Facebook, min...

Av Ylva Borgström - 31 augusti 2011 11:45

Ni får stå ut med att mitt bloggande går i skov. Nu kände jag en plötslig lust att skriva, och då kan jag ju passa på att berätta om den, med jämna mellanrum, återkommande jakten på skojävlar till Albin. Borde igentligen sova efter jobbnatt, men t...

Av Ylva Borgström - 5 juni 2011 08:55

Ja i helgen har Hugo och jag följt med Håkan till Jönköping på Elmia game fair. Vi åkte på fredagen och mellanlandade först i Sörping för att lämna Albin och Nelly. Sen ett stopp i underbara Gränna för att fylla på polkagrisförådet. Vi anlände till...

Av Ylva Borgström - 26 maj 2011 19:01

Tung dag! Var på evk för Hugo i morse. Vi skulle ta beslut om en ev. utredning. Håkan tog ledigt från jobbet och kom hem för att vara med. Jag fixar inte att gå på dessa möten själv, jag vet av erfarenhet, (har varit på X antal möten i skolan, på B...

Av Ylva Borgström - 17 maj 2011 12:56

Jag är som vanligt inte en särskilt flitig bloggare, men här kommer i alla fall lite uppdateringar om vad vi har sysslat med på senaste tiden. Förra veckan blev det mest agilityträning för Novas del. Med Nelly har jag försökt träna lydnad, måste in...

Ovido - Quiz & Flashcards