ylvashundar

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

hej och hå, nu klickas det för stå =)

Av Ylva Borgström - 29 mars 2011 18:41

  Vitsig värre! Det finns ingen ände på hur rolig jag kan vara   Eller det kanske det gör förästen   

Nåväl, i dag sov jag ända till 11, tre timmar är kanske inte riktigt tillräckligt, men vi hade planerat för en lunch på TP jag och min kära make  , innan det var dags för honom att kliva på tåget.

När jag vinkat av honom  var det bara hem och hämta Hugo och hans kompis som skulle till zero one six och åka inlines.

Efter det fick jag ett par timmar över innan de skulle hämtas igen... hm, vad gör man då?... Städa?... Nä, träna lite hund är aldrig fel  

Jag tänkte försöka börja med ställanden med Nellan karamellan. Började som jag gjort med Nova, med att backa och klicka när hon stannade... Jag backade, och backade, och backade, runt runt i köket... och Nelly hon gick och gick och gick... Hmm, svår metod när man tränat baklängesfot upptäckte jag  Får nog börja i en annan ända...

I stället lekte vi, och jag klickade när hon stannade upp en halv sekund. Det funkade ganska bra, så jag ska nog fortsätta så ett tag.

Jag tränade även på att gå liiiite längre sträckor i fritt följ innan belöning. Det funkar bra inne i köket, Men jag skulle inte komma på tanken att försöka mig på det utomhus än.

Med Nova tränade jag stegförflyttningar och att hon skulle sätta sig mellan mina ben (till agilityn) Jag höll mig till sånt som gick att göra i köket, var inte så sugen på att vara ute där haglet vräkte ner.  

Kl. 18 var det dags att hämta inlineskillarna. Jag kom dit lagom för att se Hugo kasta sig ut för värsta dödsrampen med livet som insatts  Tur man inte är en hönsmorsa, då hade man hamnat på hispan för länge sen som morsa till den ungen!

Men nu ska jag försöka jaga ner två ungar i badet och så småning om i sängen. Syns och hörs en annan dag.

Ta hand om er där ute!


 
 
Ingen bild

Agnes & Gnista

31 mars 2011 19:57

Hej Ylva! Nu så har jag läst lite i din blog. Jag och Gnista har pecis tränat hoppning.Jag vill också ha en blog. Jag längtar tills på måndag för då börjar min agility körs.

Ylva Borgström

1 april 2011 08:53

Hej Agnes.
Jag längtar också till på måndag när kursen börjar. Fast jag är lite nervös, det är ju första gången som jag ska hålla kurs.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Borgström - 25 juni 2013 17:04

Solen tittar fram mellan målnen och jag sitter nyvaken i köket. Har jobbat i natt, och ska ut en natt till, sen får jag vila. Kaffet kallnar i glaset och hundarna tittar uppfodrande på mig medan jag läser alla uppdateringar på Facebook. Facebook, min...

Av Ylva Borgström - 31 augusti 2011 11:45

Ni får stå ut med att mitt bloggande går i skov. Nu kände jag en plötslig lust att skriva, och då kan jag ju passa på att berätta om den, med jämna mellanrum, återkommande jakten på skojävlar till Albin. Borde igentligen sova efter jobbnatt, men t...

Av Ylva Borgström - 5 juni 2011 08:55

Ja i helgen har Hugo och jag följt med Håkan till Jönköping på Elmia game fair. Vi åkte på fredagen och mellanlandade först i Sörping för att lämna Albin och Nelly. Sen ett stopp i underbara Gränna för att fylla på polkagrisförådet. Vi anlände till...

Av Ylva Borgström - 26 maj 2011 19:01

Tung dag! Var på evk för Hugo i morse. Vi skulle ta beslut om en ev. utredning. Håkan tog ledigt från jobbet och kom hem för att vara med. Jag fixar inte att gå på dessa möten själv, jag vet av erfarenhet, (har varit på X antal möten i skolan, på B...

Av Ylva Borgström - 17 maj 2011 12:56

Jag är som vanligt inte en särskilt flitig bloggare, men här kommer i alla fall lite uppdateringar om vad vi har sysslat med på senaste tiden. Förra veckan blev det mest agilityträning för Novas del. Med Nelly har jag försökt träna lydnad, måste in...

Ovido - Quiz & Flashcards