ylvashundar

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Om lyckan att träna med gräs under fötterna

Av Ylva Borgström - 24 mars 2011 20:13

På grund av sjukdom blev det ändrade träningsplaner i dag. Det blev några härliga timmar i solen på EBK.   Jag började med Nelly, det blev naturligtvis ingångar och linförighet (hon är ju så duktig på det  ) Det blev även hållahårtövning, har börjat med träapporten och det går riktigt bra.    Hon blir riktigt på, och tar i för kung och fosterland för att inte bli av med apporten.

Jag tog Agneta till hjälp för att köra lite "nosduttar" i handen, i dag var hon (Nelly alltså  ) lite prillig, och for runt hej vilt bland de andra hundarna och Helene innan hon kom på vad hon skulle göra. Sen visade hon tydligt att kycklinglevern som Agneta bjöd på smakade mycket bättre än mina mamma scan.

Med Nova blev det linförighet, underbart att äntligen kunna gå normalt utan att vare sig pulsa i snö eller halka omkring. Även rutan, fjärr och hopp m. metallapportering. Och det är som vanligt fjärren som är våran svaga länk. Den ger mig riktig huvudbry   . Jag tragglar varje dag, och ändå sker ingen förbättring. Det är som att köra huvet i väggen   Funderar faktiskt på att lägga eländet på is ett tag, och träna sånt som vi tycker är roligare (och är bättre på) i stället.

När vi var nöjda med träningen, satte vi oss i den underbara solen och tog en fika. Det var alldeles vindstilla i skogsbrynet, och jag känner verkligen livsandarna återvända när strålarna värmer så skönt.    

En promenad hanns oxå med, men då fick Nelly vänta i bilen.

  Nova, Vera och Penny på platsen.

  Nelly med värdens längsta tunga, smörar för Helene. Kan man få en bulle tro?

 Soya och Nova har hittat ett spadike och solar sig torra på en sten. 

 
 
Eva-Britt och Elda

Eva-Britt och Elda

24 mars 2011 21:39

Ja visst är det härligt att få träna på gräs, man blir lyrisk! :-) Synd att man inte är ledig på dagarna, vore kul att träna med er någongång annars. Ha det gott

http://www.eltonochelda.blogspot.com

 
Ingen bild

Carina T

24 mars 2011 23:20

Vilka stora härliga planer :)

 
Ingen bild

Jessica

27 mars 2011 10:00

Hejsan
Vad härligt med fika ute i friska luften. Jag o Ludde tog en promenad och köpte glass i torsdags. Sååå skönt ute.
Ha det bra
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Borgström - 25 juni 2013 17:04

Solen tittar fram mellan målnen och jag sitter nyvaken i köket. Har jobbat i natt, och ska ut en natt till, sen får jag vila. Kaffet kallnar i glaset och hundarna tittar uppfodrande på mig medan jag läser alla uppdateringar på Facebook. Facebook, min...

Av Ylva Borgström - 31 augusti 2011 11:45

Ni får stå ut med att mitt bloggande går i skov. Nu kände jag en plötslig lust att skriva, och då kan jag ju passa på att berätta om den, med jämna mellanrum, återkommande jakten på skojävlar till Albin. Borde igentligen sova efter jobbnatt, men t...

Av Ylva Borgström - 5 juni 2011 08:55

Ja i helgen har Hugo och jag följt med Håkan till Jönköping på Elmia game fair. Vi åkte på fredagen och mellanlandade först i Sörping för att lämna Albin och Nelly. Sen ett stopp i underbara Gränna för att fylla på polkagrisförådet. Vi anlände till...

Av Ylva Borgström - 26 maj 2011 19:01

Tung dag! Var på evk för Hugo i morse. Vi skulle ta beslut om en ev. utredning. Håkan tog ledigt från jobbet och kom hem för att vara med. Jag fixar inte att gå på dessa möten själv, jag vet av erfarenhet, (har varit på X antal möten i skolan, på B...

Av Ylva Borgström - 17 maj 2011 12:56

Jag är som vanligt inte en särskilt flitig bloggare, men här kommer i alla fall lite uppdateringar om vad vi har sysslat med på senaste tiden. Förra veckan blev det mest agilityträning för Novas del. Med Nelly har jag försökt träna lydnad, måste in...

Ovido - Quiz & Flashcards