ylvashundar

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Om hundträning, hundträning och hundträning

Av Ylva Borgström - 23 mars 2011 18:04

Jösses, nu blev det jobbigt för min lilla hjärna!   Det får inte gå så här många dagar mellan blogginläggen för jag får så svårt att komma ihåg vad jag gjort. Tänk tänk tänk...   Mycket hundträning har det blivit i alla fall, så mycket vet jag... Jag tror att jag var på ebk tillsammans med Agneta och Helene i fredags... Jag har bestämt för mig att jag tränade "gå runt rutan", vanliga rutan och inkallning med Nova. Och kontakt, ingångar och linförighet med Nelly (Med reservation för felskrivning pga minnesförvirring  )

I söndags träffade jag Mi med Odd och tränade lite valpinkallning, kontaktövningar och linförighet med Nelly. Och rutan, dirigeringsapportering och inkallning med Nova. (Det är jag nästan säker på   )

I måndags och tisdags var jag på EHDK. Tillsammans med Agneta första dagen, Agneta och Anna andra dagen. Solen sken   och smälte snön, så vi kunde  njuta av att träna på grönt mjukt underlag. Det var riktigt underbart efter den här långa vintern! Det är så himla roligt att träna med Nelly! Hon är så glad och possitiv hela tiden, och att hon är duktigt gör inte saken sämre.   Agneta hjälpte mig med en början till budföring. Nelly skulle springa och nosdutta i våra händer. En superrolig lek tyckte Nelly, som gladeligen sprang fram och tillbaka och käkade godis.   

På kvällen åkte jag till kungsörs hundarèna på medlemsträning tillsammans med Maria. Jag valde att bara ta Nelly med mig, tänkte att det kunde vara nyttigt för henne att åka iväg utan storasyster. Vi tränade lite på allt hon kan, dvs ingångar, kort, kort linförighet, snabba ligg och "hållaövning" Framför allt tränade vi passivitet!

I dag har jag varit på apt med jobbet. När jag kom hem möttes jag av en våt katt?! Han hade tydligen tagit sig ett dopp i akvariet.      Håkan hade bytt vatten och lyckats lägga glaset lite snett. Han och Hugo hörde nåt som skramlade till i vardagsrummet, där satt en dyblöt, lite sur och mycket förvånad kattunge.  

Lägger in några bilder, bla på torr Tiger och på blöt Tiger.

  Agneta och Vera

 

Nelly lipar åt mig när hon väntar på sin tur.

  Albin och Nelly

  En Tiger vräker sig i Hugos säng.

  En nybadad, fiskluktande Tiger.

 
 
Ingen bild

Camilla

23 mars 2011 19:10

Vilken fin bild på Albin och Nelly <3 Vad härligt med så mycket hundträning Ylva!! =) Jag ser fram emot den dag jag skaffar ny hund, men får bli en paus ett tag nu. Hoppas allt är bra med dig! //Camilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Borgström - 25 juni 2013 17:04

Solen tittar fram mellan målnen och jag sitter nyvaken i köket. Har jobbat i natt, och ska ut en natt till, sen får jag vila. Kaffet kallnar i glaset och hundarna tittar uppfodrande på mig medan jag läser alla uppdateringar på Facebook. Facebook, min...

Av Ylva Borgström - 31 augusti 2011 11:45

Ni får stå ut med att mitt bloggande går i skov. Nu kände jag en plötslig lust att skriva, och då kan jag ju passa på att berätta om den, med jämna mellanrum, återkommande jakten på skojävlar till Albin. Borde igentligen sova efter jobbnatt, men t...

Av Ylva Borgström - 5 juni 2011 08:55

Ja i helgen har Hugo och jag följt med Håkan till Jönköping på Elmia game fair. Vi åkte på fredagen och mellanlandade först i Sörping för att lämna Albin och Nelly. Sen ett stopp i underbara Gränna för att fylla på polkagrisförådet. Vi anlände till...

Av Ylva Borgström - 26 maj 2011 19:01

Tung dag! Var på evk för Hugo i morse. Vi skulle ta beslut om en ev. utredning. Håkan tog ledigt från jobbet och kom hem för att vara med. Jag fixar inte att gå på dessa möten själv, jag vet av erfarenhet, (har varit på X antal möten i skolan, på B...

Av Ylva Borgström - 17 maj 2011 12:56

Jag är som vanligt inte en särskilt flitig bloggare, men här kommer i alla fall lite uppdateringar om vad vi har sysslat med på senaste tiden. Förra veckan blev det mest agilityträning för Novas del. Med Nelly har jag försökt träna lydnad, måste in...

Ovido - Quiz & Flashcards