ylvashundar

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Agilitymissar

Av Ylva Borgström - 9 maj 2011 21:13

Ja gått folk, det finns inte så mycket att säga egentligen. Borde kanske låta filmerna få tala för sig själva. Har i helgen gjort fyra lopp, diskad i två och någon rivning, men det är bara mina dumheter i slalomet som jag är riktigt besviken på.   Jag har tränat massor på slalom på sista tiden och Nova har blivit riktigt säker, inte supersnabb, men säker. Och jag har kunnat skicka henne i slalomet i alla konstiga vinklar och kunnat hålla mig på ganska långt avstånd.

Men av någon jäkla anledning vågade jag inte lita på henne på tävlingen, utan bromsade henne innan slalomet och störde henne så mycket att hon missade ingångarna i tre av loppena (vänsterslalom)  

I ett lopp tog hon ingången (höger) men gick ur efter en port. Efter att ha funderat på det tror jag att jag blev så glad när hon tog ingången att jag sa BRA NOVA, vilket resulterade i att hon helt enkelt trodde hon var klar. Ja jag vet, helt puckat av mig!   Men jag kan i alla fall säga att jag lärt mig av mina misstag.

Här kommer i alla fall filmerna:

Den sista är svart några sekunder innan Carina tar bort linsskyddet   


 


 

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Borgström - 25 juni 2013 17:04

Solen tittar fram mellan målnen och jag sitter nyvaken i köket. Har jobbat i natt, och ska ut en natt till, sen får jag vila. Kaffet kallnar i glaset och hundarna tittar uppfodrande på mig medan jag läser alla uppdateringar på Facebook. Facebook, min...

Av Ylva Borgström - 31 augusti 2011 11:45

Ni får stå ut med att mitt bloggande går i skov. Nu kände jag en plötslig lust att skriva, och då kan jag ju passa på att berätta om den, med jämna mellanrum, återkommande jakten på skojävlar till Albin. Borde igentligen sova efter jobbnatt, men t...

Av Ylva Borgström - 5 juni 2011 08:55

Ja i helgen har Hugo och jag följt med Håkan till Jönköping på Elmia game fair. Vi åkte på fredagen och mellanlandade först i Sörping för att lämna Albin och Nelly. Sen ett stopp i underbara Gränna för att fylla på polkagrisförådet. Vi anlände till...

Av Ylva Borgström - 26 maj 2011 19:01

Tung dag! Var på evk för Hugo i morse. Vi skulle ta beslut om en ev. utredning. Håkan tog ledigt från jobbet och kom hem för att vara med. Jag fixar inte att gå på dessa möten själv, jag vet av erfarenhet, (har varit på X antal möten i skolan, på B...

Av Ylva Borgström - 17 maj 2011 12:56

Jag är som vanligt inte en särskilt flitig bloggare, men här kommer i alla fall lite uppdateringar om vad vi har sysslat med på senaste tiden. Förra veckan blev det mest agilityträning för Novas del. Med Nelly har jag försökt träna lydnad, måste in...

Ovido - Quiz & Flashcards