ylvashundar

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Om fördelarna med månggifte

Av Ylva Borgström - 3 maj 2011 14:48

Ja, jag har tagit upp det på FB förut men jag tycker det tåls att prata om igen,

bigami eller månggifte eller vad det kallas Jag tror mormonerna och muslimerna (eller kör de med sånt?) har kommit på nåt där.  

Jag känner ofta ett stort behov av att klona mig, men innan vi har kommit så långt i utvecklingen skulle det vara jävligt smidigt med en vuxen till i familjen! Och missuppfatta mig inte, jag låser mig inte vid en fru till. Tvärt om, jag kan mycket väl tänka mig en extra man att utnyttja vid behov.   

Och då menar jag naturligtvis till såna saker som män kan bäst, skotta snö, klippa gräs, skjutsa crossungar till träningen  och sånt.   

Han måste ju naturligtvis även vara bra på tvättning, städning, barnpassning och sånt oxå. Jag menar, vi lever ju inte på stenåldern.

När jag tänker efter så skulle det nog till och med passa mycket bättre med en extra man än med en fru till.  Eftersom att jag bara har min man på halvtid (ja, här hemma alltså) så skulle det nog falla sig lite mer naturligt.   Han skulle ju till och med kunna vara extraman hos mig varannan vecka, och hos någon annan den andra tiden, så blir det inte så trångt i sängen när Håkan är hemma.

Ja, så får det nog bli! Ska ta upp det med Håkan så fort han kommer hem...

... hmm... undrar jag om sådana där extramän finns att beställa på postorder... det måste jag genast kolla    Hej så länge!

 
 
Ingen bild

pernilla

3 maj 2011 15:49

När du hittat honom kan han vara hos mig den veckan du inte har användning för honom. En på halvtid kan jag tänka mig.

 
Ingen bild

Håkan

3 maj 2011 15:51

Låter helt ok. Ska bara kolla med skatteverket om man kan få knutavdrag för det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Borgström - 25 juni 2013 17:04

Solen tittar fram mellan målnen och jag sitter nyvaken i köket. Har jobbat i natt, och ska ut en natt till, sen får jag vila. Kaffet kallnar i glaset och hundarna tittar uppfodrande på mig medan jag läser alla uppdateringar på Facebook. Facebook, min...

Av Ylva Borgström - 31 augusti 2011 11:45

Ni får stå ut med att mitt bloggande går i skov. Nu kände jag en plötslig lust att skriva, och då kan jag ju passa på att berätta om den, med jämna mellanrum, återkommande jakten på skojävlar till Albin. Borde igentligen sova efter jobbnatt, men t...

Av Ylva Borgström - 5 juni 2011 08:55

Ja i helgen har Hugo och jag följt med Håkan till Jönköping på Elmia game fair. Vi åkte på fredagen och mellanlandade först i Sörping för att lämna Albin och Nelly. Sen ett stopp i underbara Gränna för att fylla på polkagrisförådet. Vi anlände till...

Av Ylva Borgström - 26 maj 2011 19:01

Tung dag! Var på evk för Hugo i morse. Vi skulle ta beslut om en ev. utredning. Håkan tog ledigt från jobbet och kom hem för att vara med. Jag fixar inte att gå på dessa möten själv, jag vet av erfarenhet, (har varit på X antal möten i skolan, på B...

Av Ylva Borgström - 17 maj 2011 12:56

Jag är som vanligt inte en särskilt flitig bloggare, men här kommer i alla fall lite uppdateringar om vad vi har sysslat med på senaste tiden. Förra veckan blev det mest agilityträning för Novas del. Med Nelly har jag försökt träna lydnad, måste in...

Ovido - Quiz & Flashcards