ylvashundar

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Pest, piss och päronpung! Helt enkelt

Av Ylva Borgström - 26 maj 2011 19:01

Tung dag!

Var på evk för Hugo i morse. Vi skulle ta beslut om en ev. utredning. Håkan tog ledigt från jobbet och kom hem för att vara med. Jag fixar inte att gå på dessa möten själv, jag vet av erfarenhet, (har varit på X antal möten i skolan, på BUP och sjukhuset med Albin genom åren) att jag blir totalt slut efteråt. Det är som om all energi bara sugs ur mig. Även om det ibland kan vara bra möten, tycker jag det är skitjobbigt. I dag var det ett rätt trevligt möte, som i och för sig resulterade i en remiss till BUP. Men det var väl det vi ville, eller...

Trots att jag ser att Hugo mår väldigt dåligt ibland, bär det här emot. Han är ju liksom våran ända "normala unge" På sätt och vis den sista länken till att vara en någorlunda vanlig familj.

Det låter helt galet, jag vet, men det är ändå lite så jag känner.

Det som var jobbigast med just det här mötet, var att höra att de tycker Hugo verkar så nerstämd och nästan lite passiv i skolan emellanåt. Särskilt när Håkan är på jobb.

Stackars Håkan, inte nog med att Albin ringer varje dag och berättar hur mycket han saknar sin pappa. Att dessutom få höra att Hugo verkar må dåligt när han är borta, var nog mer än vad han behövde.

Vet inte hur vi ska lösa det här, det kryllar ju inte direkt av jobb i land. Och de som finns är natttjänster. Om Håkan ska jobba natt, måste jag försöka få tag i ett dagjobb och det vill jag egentligen inte alls. Men vad gör man inte för att barnen ska må bra...

Men nog med depp för i dag!

Till er som orkat läsa ända hit:

Ha en fortsatt bra kväll alla!

Puss och kram


 
 
Ingen bild

Carina T

26 maj 2011 20:48

Det är som mörkast precis innan det börjar ljusna igen... Klychigt, men sant!

Även om det var tunga besked att få, så innebär ju inte mötet någon skillnad för Hugo. Han har det ju så här, det var bara det att ni inte visste. Nu vet ni hur personalen upplever honom och ni kan fundera på hur ni ska kunna hjälpa honom.

Försök att fokusera på att det var bra att få vetskapen och låt det hela få sjunka in och "mogna" under sommaren.

Du har ju ett kanonschema att se fram emot den närmsta tiden och bara det gör ju att du kommer att må bra och när man som förälder mår bra brukar det smitta av sig på barnen.

Fatta inga förhastade beslut om någonting. På ett eller annat sätt kommer allt att lösa sig, även om det inte känns så just nu. Kram till både dig och din familj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Borgström - 25 juni 2013 17:04

Solen tittar fram mellan målnen och jag sitter nyvaken i köket. Har jobbat i natt, och ska ut en natt till, sen får jag vila. Kaffet kallnar i glaset och hundarna tittar uppfodrande på mig medan jag läser alla uppdateringar på Facebook. Facebook, min...

Av Ylva Borgström - 31 augusti 2011 11:45

Ni får stå ut med att mitt bloggande går i skov. Nu kände jag en plötslig lust att skriva, och då kan jag ju passa på att berätta om den, med jämna mellanrum, återkommande jakten på skojävlar till Albin. Borde igentligen sova efter jobbnatt, men t...

Av Ylva Borgström - 5 juni 2011 08:55

Ja i helgen har Hugo och jag följt med Håkan till Jönköping på Elmia game fair. Vi åkte på fredagen och mellanlandade först i Sörping för att lämna Albin och Nelly. Sen ett stopp i underbara Gränna för att fylla på polkagrisförådet. Vi anlände till...

Av Ylva Borgström - 17 maj 2011 12:56

Jag är som vanligt inte en särskilt flitig bloggare, men här kommer i alla fall lite uppdateringar om vad vi har sysslat med på senaste tiden. Förra veckan blev det mest agilityträning för Novas del. Med Nelly har jag försökt träna lydnad, måste in...

Av Ylva Borgström - 13 maj 2011 14:14

...Om jag bara orkade skulle jag baka bullar och kakor att fylla frysen med. Om jag orkade skulle jag städa och göra fint till helgen. Jag skulle sy nya gardiner och byta ut den vissna enen i krukan på trappen mot vackra vårblommor. Jag skul...

Ovido - Quiz & Flashcards