ylvashundar

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Jaktmässa på Elmia

Av Ylva Borgström - 5 juni 2011 08:55

Ja i helgen har Hugo och jag följt med Håkan till Jönköping på Elmia game fair. Vi åkte på fredagen och mellanlandade först i Sörping för att lämna Albin och Nelly. Sen ett stopp i underbara Gränna för att fylla på polkagrisförådet.

Vi anlände till ett Jönköping i underbart sommarväder runt kl 13, lämnade väskorna på hotellet och gav oss ut för att utforska denna mysiga stad, som vi så många gånger har passerat men aldrig förut stannat i.

Det blev en snabblunch på (hör och häpna) MC Donalds, (jodå, han fanns även i denna lilla stad) sen glass med utsikt över Vättern.

På kvällen åt vi middag på en jättemysig "pir" (heter det så?) med flera fiskresturanger på rad. Vi roade oss med att tjuvlyssna på fyllgubbarna vid bordet bradvid innan det var dags att krypa ner i sveriges hårdaste sängar för att få våran skönhetssömn.

Så var det då lördag och dags för den hett efterlängtade jaktmässan.

Vad är det med pojkar och vapen? Både Håkan och Hugo blev som kalvar på grönbete så fort vi kom innanför dörrarna. De sprang runt och sköt hej villt med allt som gick att skuta med, från snordyra älgstudsare till pilbåge och jaktsimulator.  När de inte sköt, sprang de omkring och siktade med diverse kikarsikten. 

Ja, jag får väl erkänna att jag sköt en del jag med. Det gick liksom inte att stå emot grupptrycket  

Jag lyckades även snika till mig en del gratisprover som stoppades ner i en ryggsäck som Hugo hade fått. När några timmar hade gått frågade plötsligt Håkan: Var är ryggsäcken??? ÖÖH, jag vet inte, sa jag... Så jävla typiskt mig! Alla minns vi väl historien med mina nya slalomskidor i vintras?!   

Tänk tänk, var hade vi varit... kan den möjligtvis finnas vid Jocke smålännings trickskyttebana... eller kanske vid luftgevärsskyttet... eller toaletten, vid toaletten måste det vara! Nähej, inte där heller... Skit samma, det var ju ändå gratis...

Hugo hann även snickra ihop en fågelholk vid jägarförbundets ungdomsavdelning, mumsiga kolbullar med vildsvinskött fick vi oxå steka över öppen eld innan det var dags att lämna pojkarnas lekplats för denna gång och bege oss hemmåt.

 Här skjuter Hugo luftgevär.

 Jaktpilbåge var lite svårt.

 Luftgevär igen.

 Här skuter Hugo hagelbrakare på lerduvor som om han aldrig gjort annat. Träffade gjorde han oxå!

 Och jag med! Träff på första försöket, fan vad jag är bra!   


Men nu ska jag ut och njuta av det underbara sommarvädret i Ärla! 

Ha det bra alla!


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Borgström - 25 juni 2013 17:04

Solen tittar fram mellan målnen och jag sitter nyvaken i köket. Har jobbat i natt, och ska ut en natt till, sen får jag vila. Kaffet kallnar i glaset och hundarna tittar uppfodrande på mig medan jag läser alla uppdateringar på Facebook. Facebook, min...

Av Ylva Borgström - 31 augusti 2011 11:45

Ni får stå ut med att mitt bloggande går i skov. Nu kände jag en plötslig lust att skriva, och då kan jag ju passa på att berätta om den, med jämna mellanrum, återkommande jakten på skojävlar till Albin. Borde igentligen sova efter jobbnatt, men t...

Av Ylva Borgström - 26 maj 2011 19:01

Tung dag! Var på evk för Hugo i morse. Vi skulle ta beslut om en ev. utredning. Håkan tog ledigt från jobbet och kom hem för att vara med. Jag fixar inte att gå på dessa möten själv, jag vet av erfarenhet, (har varit på X antal möten i skolan, på B...

Av Ylva Borgström - 17 maj 2011 12:56

Jag är som vanligt inte en särskilt flitig bloggare, men här kommer i alla fall lite uppdateringar om vad vi har sysslat med på senaste tiden. Förra veckan blev det mest agilityträning för Novas del. Med Nelly har jag försökt träna lydnad, måste in...

Av Ylva Borgström - 13 maj 2011 14:14

...Om jag bara orkade skulle jag baka bullar och kakor att fylla frysen med. Om jag orkade skulle jag städa och göra fint till helgen. Jag skulle sy nya gardiner och byta ut den vissna enen i krukan på trappen mot vackra vårblommor. Jag skul...

Ovido - Quiz & Flashcards